skip to Main Content

IT-watch – en kaffe med redaktøren

Mere end 1.000 virksomheder, 85.000 ansatte og en omsætning på over 50 milliarder. Det er den danske IT-branche. Alligevel har de danske mediers dækning af IT-branchen mildt sagt været skrantende de sidste 10 år. Derfor har vi ofte stået med en total uafsættelig, men knaldgod IT-historie, og tænkt: der må sgu da være et marked for et medie, der skriver om, hvad der rører sig i IT-branchen. Så velkommen til IT-watch. 

IT-watch er Watch Mediers nyeste skud på stammen. Og med en redaktion på 5 fuldtidsjournalister ligner det en seriøs satsning. Vi var nysgerrige, og bød derfor redaktør Jakob Skouboe på en kaffe samt en snak omkring planer og ambitioner for det nye medie.

“Vi  følger op og kommer til at være pisseirriterende”

“Vi kommer til at skrive om virksomhederne, strategi, penge og lederskab. Det kommer til at handle om forretningerne bag teknologien i højere grad end teknologien. Og så kommer vi til at følge op på vores historier – vi kommer til at være pisseirriterende.”

Er der bestemte typer historier, I vil gå mere op i?

“Vi er sådan set åbne. Men der skal være et dansk anker, og så har vi en ret striks definition af, hvornår man tilhører IT-branchen. Vi skriver altså ikke om en hvilken som helst virksomhed, der har lavet en IT-løsning, så ville vi jo blive alt for brede. Og så vil vi gøre en del ud af at dække både start-ups og de mindre virksomheder. Der er jo en underskov af interessante mindre IT-virksomheder i Danmark, der aldrig er nogen som har interesseret sig for. Sidst men ikke mindst, så er navnestoffet interessant for os; hvem er hvem og hvor rykker de hen?”

“Vi kommer også til at dække skoven af mindre virksomheder, der aldrig før er nogen som har interesseret sig for.”

Hvordan kommer Jeres nyhedsflow til at se ud?

“På linje med de andre Watch Medier, så sender vi nyhedsbrev ud to gange om dagen. Vi har en morgenredaktion, der scanner dagens nyheder om branchen, hvor vi ikke er blege for at lave citathistorier. Og så har vi selvfølgelig vores egne historier, hvor vi kommer til at være rigtig stærke. Vi tilbyder vores læsere en kombination af overblik og unikt indhold.

Hvad er Jeres forretningsmodel?

“Vi er først og fremmest abonnementsbaserede og supplerer derudover med indtægter fra job og banner. At vores primære indtægtskilde er abonnement betyder, at vi først og fremmest går op i at skabe værdi for vores læsere, frem for at generere mest mulig trafik via clikbaits osv. og tilbyde annoncørerne voldsomme bannerformater. Vi vil selvfølgelig også gerne have, at folk læser vores artikler og at annoncørerne er tilfredse med vores produkt. Det er klart. Men vores primære fokus er på vores læsere.”

Hvordan kommer man bedst i kontakt med Jer?

“Vi tjekker faktisk vores redaktionsmail og forsøger at svare alle seriøse henvendelser. Så det er i hvert fald et godt sted at starte.”

—-

Vi siger tak for besøget og ser frem til at følge – og bidrage – til det nye IT-watch.

Seneste indlæg
03jul 18
Dyrk Agurkerne

Dyrk agurkerne

Skal man stadig lave PR-historier, når agurketiden rammer? Ja måske - her kommer et par tips og tricks til dit sommerspin. Så snart skolernes sommerferie går ind, så går telefon…

read more
25apr 18
Har Du Rørt Ved Dine Kunder I Dag?

Har du rørt ved dine kunder i dag?

I en tid med flere digitale muligheder er det vores spådom, at det personlig touch bliver desto mere vigtigt, hvis du skal skabe loyalitet hos dine kunder. Når man ringer…

read more

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Læs videre

Når reklamebureauet laver politik

De Konservative har “udfordret” reklamebureauet Wibroe Duckert og Partners. Det er der kommet en kampagne ud af, der allerede giver…

AfterShokz vælger Kudos i Norden

AfterShokz vil øge kendskabet til deres innovative hovedtelefoner. Derfor har de indgået samarbejde med Kudos Kommunikation. AfterShokz producerer innovative hovedtelefoner,…

Kudos skal lancere norsk smertebehandling

Det norske firma EXPAIN indtager nu resten af Norden, og i Danmark har man valgt Kudos Kommunikation til at stå…

Kudos Kommunikation ansætter ingeniør

Kudos Kommunikation har oplevet en stærk vækst gennem 2015 og udvider nu medarbejderstaben. Den ingeniøruddannede Bjørn Søvad skal være med…

Dyrk agurkerne

Skal man stadig lave PR-historier, når agurketiden rammer? Ja måske - her kommer et par tips og tricks til dit…

Back To Top
×Close search
Search