skip to Main Content

Velkommen. Du er landet på bloggen hos Kudos Kommunikation. Her skriver vi om alt mellem himmel og jord, der relaterer sig til kommunikation, PR og branding.

Buff dine sociale netværk

Her er et godt tip til et smart lille værktøj, der holder dine sociale netværk opdateret.

Har du en profil på både Facebook, Twitter, Google+ og LinkedIn? Og synes det er lidt for administrativt, hvis du har en spændende opdatering eller en interessant artikel, du gerne vil dele på flere af disse netværk på en gang?

Måske tumler du også med udfordringen, at du oftest læser nyheder og finder inspiration på et bestemt tidpunkt af dagen – men det er måske ikke lige det bedste tidspunk, at opdatere på (se artikel her om de bedste tidspunkter for opdatering af forskellige sociale medier). Måske finder du flere interessante ting på en gang, men kender også typen, der spammer med 4-5 opdateringer i rap.

 

Heldigvis findes der en smart lille app til din smartphone, der hedder “Buffer”. Du kan dele link til artikler, video eller dine egne status-opdateringer fra buffer. Her kan du vælge om du vil dele det med det samme, eller om appen skal “buffe” dem for dig, hvorefter den deler dem på de tidspunkter, hvor der er størst sandsynlighed for at det bliver set.

Du kan tilknytte op til 12 sociale netværk/profiler – inklusive sider og grupper. Og du kan ved hver opdatering vælge, hvilke netværk du vil dele på. Hvis du vælger at buffe din opdatering, så vælger appen selv, hvornår den opdaterer på de forskellige profiler du har valgt den skal dele på. Det er altså ikke engang “alle på en gang”.

Sidst men ikke mindst, så tracker Buffer også statistik på dine opdateringer – det gælder visninger, klik, likes og delinger. Så du kan altid gå tilbage og se reaktionerne på det du har delt.

Buffer er gratis og findes både til Android og iOS.

Find mere inspiration her

Seneste indlæg
20nov 19
Sælger østers Remoulade?

Sælger østers remoulade?

Er det sejest at sælge remoulade eller østers? Selv om kommunikation skal mærkes på bundlinjen, så er det ikke nødvendigvis cash-cow’en, der skal være omdrejningspunktet. Derimod kan nicheprodukter sagtens være…

read more
09sep 19
Kan Man Købe Sig Til Indflydelse?

Kan man købe sig til indflydelse?

Mange såkaldte influencers passer deres online profil som fuldtidsbeskæftigelse og er dermed blevet ultrakommercielle reklamesøjler enhver kan købe sig ind på. Men er det så stadig hipt, giver det influence…

read more
28jun 19
Hvad Kommunikationsfolk Kan Lære Af Chernobyl

Hvad kommunikationsfolk kan lære af Chernobyl

Sandsynligvis er de fleste danske kommunikationsfolk tiltænkt rollen som brandmænd og biorobotter. Tumlende rundt med højradioaktive grafitstykker på en skovl, i afsindig hast, med hjemmelavet beskyttelsesdragt banket ud af tilfældige…

read more
Back To Top