skip to Main Content

Velkommen. Du er landet på bloggen hos Kudos Kommunikation. Her skriver vi om alt mellem himmel og jord, der relaterer sig til kommunikation, PR og branding.

ESSVE vælger Kudos

Kudos skal hjælpe svensk kæmpebrand inden for byggebranchen med at bryde isen i Danmark. ESSVE – Nordens største leverandør af befæstningsmaterialer – har valgt Kudos Kommunikation som partner på den danske go-to market strategi samt al kommunikation og marketing i Danmark. Målet er en stærk lancering af det svenske varemærke i Danmark overfor byggemarkeder og håndværkere.

ESSVE er markedsleder i Sverige og Norge, inden for skruer, lim og værktøjer til befæstning på det professionelle marked. Med en ambitiøs international vækststrategi, var det afgørende for ESSVE, at finde den rigtige partner til at udarbejde deres go-to-market strategi og efterfølgende eksekvering i Danmark. For ESSVE er Danmark nemlig et strategisk vigtigt marked, som brohoved til resten af Europa og som konsolidering af virksomhedens stærke position i Norden. ESSVEs samlede omsætning er knap en milliard svenske kroner, og ESSVE en del af B&B TOOLS, der omsætter for omkring otte millarder SEK.

“Kudos Kommunikation leverede en særdeles gennemarbejdet og grundig research og analyse, en forretningsorienteret og klar strategi samt mange overbevisende og kreative ideer på eksekveringen. Derfor har vi valgt at lægge vores kommunikation i Danmark hos Kudos – de skal, i samarbejde med vort svenske reklamebureau VOLT, sikre en stærk lancering af vores varemærke. Herunder lokalisering af strategi samt al kommunikation og marketing. Vi er helt overbeviste om, at vi sammen udgør et rigtig stærkt team, der vil sikre ESSVE vores ønskede position i Danmark i løbet af 2016,” siger Mattias Sebell, Marketing Manager, ESSVE Produkter AB.

Efter at have udført indledende markedsresearch og udarbejdet strategi og kernebudskaber, er Kudos Kommunikation nu også valgt som ESSVE’s samarbejdspartner på eksekveringen, hvor målet er klart: Indenfor et år skal ESSVE være tilgængelig i flere danske byggemarkeder, og virksomheden skal have opbygget et brand i bevidstheden hos danske håndværkere på samme måde som enhver svensk eller norsk håndværker kender ESSVE. Strategi og eksekvering indbefatter således både salgsmaterialer, events, digitale medier, annoncering og PR.

“At ESSVE har valgt at lægge al deres kommunikation i hænderne på os er en kæmpe cadeau til vores position. Vi er et bureau, som med udgangspunkt i målgruppeanalyse og markedsindsigt,  leverer strategiske og kreative kommunikationsløsninger uden skelen til, om man vælger at kalde det PR, marketing eller digital. I leveringen trækker vi både på egne kompetencer samt vores stærke netværk. Grundstenen for samarbejdet med ESSVE har været vores analyse og strategiske forståelse for at bringe et – i Danmark – ukendt brand ind på det danske marked. Vi er både stolte og meget begejstrede for samarbejdet!” siger Jonas Rugaard, partner i Kudos Kommunikation.

Find mere inspiration her

Seneste indlæg
28jun 19
Hvad Kommunikationsfolk Kan Lære Af Chernobyl

Hvad kommunikationsfolk kan lære af Chernobyl

Sandsynligvis er de fleste danske kommunikationsfolk tiltænkt rollen som brandmænd og biorobotter. Tumlende rundt med højradioaktive grafitstykker på en skovl, i afsindig hast, med hjemmelavet beskyttelsesdragt banket ud af tilfældige…

read more
15maj 19
Tættere På Kina End En Panda…

Tættere på Kina end en panda…

Kudos er med til at starte internationalt netværk af kommunikationsbureauer med fokus på Kina. Cathay Communication dækker fra lanceringsdagen allerede 60 lande og er en del af Cathay Group, der…

read more
23apr 19
Etik Tak & Goddag Mand økseskaft!

Etik tak & goddag mand økseskaft!

Etik-debatten oven på Falck-skandalen fortsætter - i hvert fald i kommunikationsforeninger og på kommunikationsmedier. Imens er bureauerne påfaldende tavse. Nu gør vi kort proces og skriver vores etiske retningslinjer ind…

read more
Back To Top