Kommunikation på tværs af alle discipliner

Kunde
Service
ESSVE
PR, annoncering, sociale medier
1500
Solgte HDS
300
Engagerede håndværkere
50
Artikler
145
Nye forhandlere
Lanceringen af ESSVE HDS gik på tværs af fagskel og discipliner. Fra medierelationer, sociale medier og aktivering af ambassadører til videoproduktion og annoncer.

Hvordan lanceres et udsolgt produkt, der skal bane vejen ind hos nye forhandlere og give kunden fodfæste på det danske marked? Det var udfordringen ESSVE gav Kudos i foråret 2016. Kudos vinder PR-TigerESSVE kom med et nyt system til montering af terrassebrædder uden synlige skruer (HDS – Hidden Decking System). Systemet var så unikt og genialt, at første produktion blev revet væk på de andre Nordiske markeder, inden lanceringen i Danmark. Annonceringen af HDS skulle ramme professionelle håndværkere – særligt tømrere op til sæsonen for terrassebyggeri i foråret. Samtidig skulle lanceringen være en øjenåbner til forhandlere (byggemarkeder) ved indkøbsforhandlinger i efteråret. HDS systemet var altså en afgørende fod indenfor døren til forhandlerne, når ESSVE skulle etablere nye aftaler og for alvor få fodfæste på det danske marked.

For ESSVE handlede det ikke bare om en produktlancering. Det var en mulighed for at slå igennem på det danske marked.

Produktlancering i tre stadier over et år

Vores strategi blev at ramme markedet i tre tempi over et år. Vi startede med at skabe hype om det kommende produkt i foråret under terrassesæsonen. Da produktet var tilgængeligt i efteråret, rettede vi sigtekornet mod forhandlerne med budskabet om HDS’ succes i resten af Norden. Og endelig foråret efter gjaldt det om at revitalisere interessen med konkurrencer og annoncering. Eksekvering gik på tværs af PR, annoncering, sociale medier samt aktivering af ambassadører. Kampagnen resultat blev ikke alene 50 artikler i fagmedier og direkte engagement hos 300 håndværkere. Men den sikrede også ESSVE over 145 nye forhandlere og næsten 1.500 solgte HDS produkter.

Kampagnen vandt PR-Tigeren 2017 for bedste indsats for privat/offentlig virksomhed med begrundelsen: “God professionel kommunikation behøver ikke nødvendigvis være langhåret i sin strategiske tilgang, pompøs i sin måde at fortælle historien på eller være bygget på store budgetter eller have som mål at ændre verden.”

INLKFB