Medierelationer med perfekt timing

Kunde
Service
F-Secure
Kommunikationsplan, medierelation
4
Konkrete målsætninger
10
Featureartikler på et år
3
Sikkerhedseksperter
Vi sætter F-Secure højt på sikkerhedsagendaen i et tæt teamwork med deres eksperter.

F-Secure er et finsk sikkerhedsfirma som udvikler software til beskyttelse mod virus, spam og andre sikkerhedstrusler på internettet. Derudover består deres arbejde også i at rådgive virksomheder og styrelser om, hvordan man som organisation bedst beskytter sig mod angreb udefra. Der er mange om buddet af både eksperter, konsulenter og sikkerhedsfirmaer, der gerne vil have opmærksomhed omkring IT-sikkerhed. Traditionelt set har branchen benyttet sig af årlige eller kvartalsvise rapporter samt produktnyheder i kampen om at få omtale. Men tiderne har ændret sig. Antallet af hackersager og mediernes interesse for IT-sikkerhed er blevet en konstant faktor. På den anden side er antallet af dedikerede IT-journalister stærkt faldende og ligeså mediernes interesse for undersøgelser og rapporter som afsæt for nyheder. Dagens mediebillede er præget af hurtige nyheder. Gerne med clickbait værdi. – Og hvis man skal være med, så handler det om at være hurtig, aktuel og at have de rette talspersoner klar.

En dynamisk kommunikationsplan og tæt parløb med F-Secures eksperter, giver gode medierelationer.

Newsjacking kræver hurtig omstilling

Vi arbejder derfor tæt sammen med F-Secure med en anden, mere dynamisk tilgang end den sædvanlige Corporate IT-Tech-PR tilgang:

  1. En “løs” kvartalsvis kommunikationsplan med overordnede temaer. Det giver os mulighed for at være fleksible og slå til på det rigtige tidspunkt. Samtidig er vores temaer sjældent med et produkt i centrum. Det gør det langt lettere at lade F-Secure indtage en ekspertrolle uden at være sælgere.
  2. Tæt parløb med eksperterne. Frem for kun at arbejde direkte med den Nordiske kommunikationsafdeling, så arbejder vi direkte med F-Secures eksperter. Derfor sidder vi helt tæt på deres arbejde og F-Secures udvikling.
  3. Daglig medieovervågning. Ja selvfølgelig overvåger vi medierne. Men med kommunikationsplanens struktur og vores tætte parløb med eksperterne, kan vi reagere særdeles hurtigt, når der opstår relevante nyheder.
  4. Forståelse for journalisterne. Vilkårene for journalisterne har ændret sig. Og den del forstår vi. Derfor betragter vi samarbejdet som at hjælpe journalisten med at få en god historie, snarere end at forsøge at “sælge” F-Secure.
INLKFB