Thoughtleadership med noget på hjertet

Kunde
Service
SYBO - Subway Surfers
Markedsføring
4
Konkrete målsætninger
100
Procent flere artikler om spilindustrien
45
Artikler i internationale medier
SYBO står bag verdens mest populære mobilspil Subway Surfers. Vi er med til at give SYBO den opmærksomhed de fortjener.

SYBO står bag verdens mest downloadede mobilspil, Subway Surfers. Spillet som downloadet over 1.6 milliarder gange, og har fem år i træk ligget i toppen af AppStore og Google Play over de mest populære spil. Når man står bag verdens mest populære mobilspil og tjener millioner, er det ikke svært at få opmærksomhed. Men opmærksomhed alene ikke det samme som at være thought-leader. Selv om flere danske spil virksomheder har international succes, der omsættes for et to-cifret milliardbeløb i branchen og skabes høj-produktive arbejdspladser, så er den danske spilindustri stadig et overset emne i medierne og i forhold til dens betydning for det danske samfund.

SYBO – Danmarks mest succesfulde spil-virksomhed – er på en fantastisk spændende rejse. Vi hjælper med at sætter ord på historien.

Tæt samarbejde med ledelse og marketing hos SYBO

Hvis man skal være en thought-leader handler det derfor om, at få skabt den rigtige opmærksomhed. Det kræver både skarp sortering i budskaber og en effektiv pressestrategi. På den baggrund har vi et tæt parløb med SYBOs ledelse, marketing og fantastiske content-udviklere, hvor vi som en del af teamet, løbende arbejde med profileringen af SYBO. De bedste resultater skabes nemlig altid i et tæt samarbejde med kunden. Sammen med SYBO har vi defineret fire kerneområder, der sætter den overordnede ramme for, hvornår og hvordan der skal kommunikeres:

  1. At at ændre synet på spilvirksomheder. Fra at være kreative nørder i et kælderlokale til moderne virksomheder, der både tænker forretning og kreativitet.
  2. At placere SYBO som et fyrtårn for den danske spilbranche og være bannerfører for branchens fælles agendaer.
  3. At tiltrække nye medarbejdere. Herunder at gøre opmærksom på de problemer, spilbranchen har med at finde veluddannede medarbejdere, der både kan tænke kreativt og forretning.
  4. At udvikle SYBOs image og tryk i medierne. Herunder bistår vi også med at få SYBO’s nyheder ud internationalt.

INLKFB