Nordic Harvest, der netop har meddelt, at de med 62 millioner i ryggen er klar til at bygge Europas største vertikale farm på Grønttorvet i Tåstrup, har valgt Kudos Kommunikation til at stå for lancering samt løbende kommunikation og marketing.
“Der er så mange facetter i form af bæredygtighed, ny teknologi, sundhed, økologi, smag og forbrugerinteresser, der skal spille sammen og samtidig er størrelsen og ambitionen samt forhåndsinteressen enorm. Vi er utroligt stolte og glade for at være med på rejsen sammen med Nordic Harvest.”
På Grønttorvet i Tåstrup starter byggeriet nu af Nordic Harvest’s 7000 kvm store og 14 etager høje vertikale farm, hvor der fra 2021 bliver høstet krydderurter og salater til Danmarks forbrugere. Her skal Kudos Kommunikation stå for opbygningen af et helt nyt brand inden for grøntsager til både professionelle indkøbere og danske forbrugere.
“Nordic Harvest er et af de mest spændende projekter jeg har arbejdet med i mine 25 år i kommunikationsbranchen,” siger Jonas Rugaard, partner i Kudos Kommunikation. “Der er så mange facetter i form af bæredygtighed, ny teknologi, sundhed, økologi, smag og forbrugerinteresser, der skal spille sammen og samtidig er størrelsen og ambitionen samt forhåndsinteressen enorm. Vi er utroligt stolte og glade for at være med på rejsen sammen med Nordic Harvest.”
“Når man står med 62 millioner i investor kapital og skal etablere et helt nyt brand hos de danske forbrugere, der samtidig opererer i et minefelt af interessenter og højt placerede agendaer som bæredygtighed og fødevarekvalitet, så gælder det om at vælge partnere man har tillid til. De skal være hurtige til at forstå ens forretning og samtidig kan eksekvere bredt, strategisk og kreativt. Det er præcis hvad vi oplever hos Kudos Kommunikation og jeg glæder mig meget til at se, hvor stort det her bliver de næste par år,” siger Anders Riemann, stifter og direktør i Nordic Harvest.
Fra investorkommunikation til forbrugerbrand
Kudos Kommunikation har fulgt Nordic Harvest de sidste fire år og har været med fra investor-præsentationen til nu, hvor der skal leveres alt fra kommunikations-strategi og presse over website og kommunikation på sociale medier til visuelt design og produktpræsentation. Kort sagt den bredeste palette af kommunikations- og marketing aktiviteter.
Her kommer Kudos Kommunikation til at spille den centrale rolle sammen med ledelsen i Nordic Harvest og en række partnere inden for design, digitale løsninger, video og reklame, som alle er en del af Kudos Kommunikations stærke netværk.
I løbet af de næste seks måneder skal Nordic Harvest bygge produktionsfaciliteterne i Taastrup, så de er klar til den første høst i januar 2021. Og sideløbende skal brandet bygges op visuelt, på web, i sociale medier og i medierne.